louiseahs

Alla inlägg under november 2011

Av Louise Åhs - 9 november 2011 21:51

idag blev det kyckling, pommes och bea till middag. så jääkla gött måste jag säga! 

har precis kollat på mindfreak i väntan på jersey shore, det var ju inte som jag hade hoppats, det var ju en återträff och inte ett vanligt avsnitt. uuh! men det kan ju vara kul ibland det med. 


Minnah sov ute i vagnen ända till klockan 5, sen var hon vaken till klockan halv 8.. 


Christian gick ut i köket nu för att han skulle äta något, och då såg han kladdkakan jag bakade tidigare idag. åååååååh så smaskens! 

Av Louise Åhs - 9 november 2011 13:37



jag tog ju en promenad upp till bvc eftersom christian hade min bil till praktiken idag! tur att det inte regna säger jag, tvärtom! det var väldigt fint väder, sol men inte så varmt måste jag säga. prinsessan vägde idag 4260 gram och var 56,5 cm lång. hon har inte gått upp så mycket, men hon har växt. men barnmorskan sa ingenting, så hon väger antagligen inte förlite som tur är. fick ny tid den 18:e november, och ännu en tid den 1:a december då det är dax för 3mån vaccinet. buuuh, jag gruvar mig! lillsessan ska få sprutor! usch, usch och åter igen USCH!


jag satt iallafall kvar ute en stund i solen och myste, men nu är jag inne och funderar på om jag ska börja med maten, men det känns lite tidigt eftersom Christian inte är hemma förän om typ 2½ timme, så jag får väl underhålla mig med annat under tiden. tror jag ska laga kyckling och pommes idag!! det lät ju fruktansvärt gott måste jag säga! satan vad hungrig jag är! och lillsessan sover än, hon har legat där ute och sovit i snart 2 timmar.

så jag får nog skynda mig om jag ska hinna göra något innan hon vaknar igen!  

Av Louise Åhs - 9 november 2011 09:05


chris medina - what are words hette låten jag frågade om igår.


jo nu är jag vaken, och inte alls nå pigg, Minnah har varit lite gnällig inatt också, hon somnade för 10 minuter sen i min arm, så la jag ner henne i soffan för min arm somnade, men Minnah vaknade. just passande vill jag mena. 

idag ska vi till barnmorskan för undersökning. få se hur stor lillsessan blivit. 


Skicka Gratis SMS på GratisSMS.se<-- tycker även ni ska bli medlem på denna sidan, det är bra skit!






Av Louise Åhs - 8 november 2011 21:13

har haft en riktigt bra dag idag, började med att ta bussen ner på Ljusdal där jag väntade på att Emelie skulle komma hem ifrån hudik och skolan.. några timmar senare var hon ju på stationen. vi gick på dollar och handlade disktrasor, sen gick vi hem till henne.. städade hela hennes lägenhet, det vart jättefint tycker jag! tur att lägenheten inte är så stor. 


åkte till Tallåsen och hämtade upp Minnah för hon hade varit hos Anna-Karin under tiden vi städade. och nu är jag hemma igen och kollar på Desperate Housewives.. 


en fråga, någon som vet vad det är för låt som spelas på trailern till tv-programmet "kär och galen" på femman? hörde den nu, och jag känner ju igen den, men kan inte sätta något namn på den.  


nu är jag grymt hungrig och trött är jag också. ska kanske laga mig något att äta. sen tänker jag nog slänga mig i sängen, känns som att jag inte vill vakna heller förän om typ 1 månad eller nå! 

dom senaste nätterna har tagit kål på mig, men så är det väl om man är mamma! 


Kärlek!

Av Louise Åhs - 8 november 2011 10:42

då var det bestämt! 

jag ska klä på Minnah nu och skynda mig upp till Bussen. vänta på att emelie kommer hem ifrån skolan och då ska jag följa henne hem och hjälpa henne städa ihop lägenheten. så då blir det lite smått stress nu eftersom bussen går om en halvtimme. 


puss och kram! 

Av Louise Åhs - 8 november 2011 09:58

Minnah somnade i min famn för några minuter sen. och vet ni vad? JO, hon är vaken igen! hon är tamejtusan pigg idag, och jag som tänkte att jag skulle sätta igång att städa nu då, men nu ligger hon här i min famn igen. så jag funderar på om jag ska klä på henne och åka ner på ljusdal iaf. men jag har sån jäkla beslutsångest? vill jag vara hemma eller vill jag åka till Ljusdal? vad ska jag isåfall göra där? bara gå runt? ja men det kan ju iofs också vara skönt. ska nog ta och klä på oss tror jag.. 


HJÄLP!

när jag bodde nere i Borås hade jag fruktansvärt ont i ryggen. det ilade liksom till när jag böjde mig framåt och sen kunde jag inte räta upp mig igen utan ryggen låste sig så tills jag tog ett djupt andetag och trotsade smärtan och reste mig iallafall. det försvann när jag blev gravid så har inte känt av det alls, men idag kom det tillbaka. jag lutade mig framåt för att plocka upp en skarvsladd, och där stod jag med ilningar i ryggraden. det gör fruktansvärt ont måste jag säga. någon som har upplevt ungefär samma känsla och kanske vet vad det beror på? det kan tillochmed göra ont när jag sitter, som tillexempel nu när jag sitter i soffan kan känslan komma krypande, det var därför jag kom på att skriva om det.



Kärlek, finns det?

hur funkar det?

vem känner det?

                               

det ska vara en

underbar känsla!

frågan är...

kommer jag få könna

denna känsla

med dig? <3


Christian Forslund 

Av Louise Åhs - 8 november 2011 08:44

ja som rubriken säger så blev det ju inget sova, Minnah krångla även i babysittern och så gick jag och gjorde iordning 120ml och det åt hon nästan upp allt, sen la jag henne i sängen och körde ut henne i vardagsrummet så att hon är i samma rum som mig. 

hon låg i sängen i några minuter, och blundade tillochmed till i någon minut, men sen vaknade hon, så jag tänkte att jag skulle plocka upp henne och vagga henne i armarna istället så kanske hon somnade, men nej då. hon var vaken och ville ha mera mat. så jag gjorde iordning lite till och det åt hon inte upp allt, utan hon ville bara ha lite. 

nu ligger hon i sängen under sin snurrande mobil och jollrar som aldrig förr, munnen går i ett på henne! så söt! 


vet inte vad jag ska hitta på idag, om jag ska stanna hemma och städa iordning här eller om jag ska ta bussen in på Ljusdal och gå lite, christian fick ta min bil till praktiken idag eftersom det var halt ute och han hade knappt någon bensin i sin. 

som tur är lämnade jag bilstolen i den igår, så om vi åker ner på Ljusdal behöver jag inte oroa mig för det för då är stolen redan på rätt ställe. 


sitter och kollar på MTV, -som vanligt! 


trött är jag också, skulle gärna sova, men Minnah vill ju vara vaken så det blir inget sova än på ett tag. och jag orkar inte städa när hon är vaken heller för då blir det bara massa spring fram och tillbaka.. så städningen får vänta, -det där kanske bara var en dum bortförklaring! fast egentligen inte, för nu medans jag sitter här och skriver så får jag springa upp var och varannan minut.. har ju trots allt hållt på att skriva detta korta inlägg i 30 minuter nu.. och så lång tid tar det inte. känns som att hon spottar ut nappen med flit. nu ligger hon iallafall i min famn så jag slipper springa upp och ner hela tiden. jag tror hon har lite ont i magen. 


nu har hon iaf halvt somna. så ska få henne att somna helt, sen ska jag sätta igång med städningen. 


Av Louise Åhs - 8 november 2011 07:05

jahaja, min dotter hade visst bestämt sig för att vakna väldigt tidigt idag också och inte vilja ha någon mat, utan ville bara vara vaken. så jag hämtade babysittern och ställde den i sängen och där sitter hon nu och kikar på pocahontas. hon verkar tycka att det är roligt, hon sparkar med benen och jollrar, och jag tänke försöka sova en skvätt till är så jäkla trött. eftersom lillsessan varit bråkig inatt igen och vaknat flera gånger.

så jag ska nog skynda mig att sova en svätt innan hon tröttnar på filmen.




kärlek <3

Presentation


Louise här, född 1991. Den 30 Augusti 2011 blev jag mamma till världens underbaraste lilla tjej som fick namnet Minnah. Detta är min vardag som ung mamma, bland vänner och fiender!
enjoy!

Minnah Britta Forslund Åhs

Lilypie Second Birthday tickers

mamma & pappa

Lilypie Angel and Memorial tickers

Fråga mig

5 besvarade frågor

Lämna ett spår!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Minnah

 

 

 

     

 

ÄLSKADE HJÄRTAT!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards