louiseahs

Alla inlägg under januari 2012

Av Louise Åhs - 31 januari 2012 16:12

förlåt för en sjukt dålig uppdatering, men har inte haft någon ork att sätta mig ned vid datan nu när jag vart sjuk. 

har ju halft hostat ur mig lungorna, usch usch! 

och än är det inte över ska jag säga er! 


så det finns faktiskt inte så mycket jag kan skriva om veckan som varit mer än att jag mått piss! (klaga lite måste man ju få!) börjar bli lite bättre, vilket är hur skönt som helst! 


 

Av Louise Åhs - 24 januari 2012 23:31

Dag 1 - Min favorit serie.

ja, det är många det... Desperate housewives, OC, One tree hill, 2½ men, 
Jersey shore, Awkward.
-
Dag 2 – Min dag.
hittils idag har jag ätit frukost, duschat och planerat morgondagen. 
även matat minnah och självklart myst och lekt.
-
Dag 3 - Dagens klädval.
ett par svarta leggins, svarta haremsbyxor, brunt linne,
röd bh, lila trosor och grå/rosa blommiga strumpor.
-
Dag 4 - En låt med många minnen.
Ras Cricket - Skin
-
Dag 5 - Något jag vill ha.
det finns så mycket man vill ha som kan köpas för pengar. 
men det finns däremot mer man vill ha som inte alls kan köpas för pengar,
inte ens alla pengarna på denna jord. 
En ipad 2 vill jag har, 
och sen skulle jag vilja ha tillbaka mamma och pappa! 
-
Dag 6 - Det här språket vill jag tala flytande.
jag skulle vilja tala spanska flytande, för det har man så stor andvändning för! 
-
Dag 7 - Dåliga vanor.
påbörja saker utan att avsluta dem, 
äta onyttigt,
vara slarvig,
& göra av med pengar! 
-
Dag 8 – Bloggfavoriter.
Dag 9 - Mina favoritskor.
Dag 10 - En bild på min handstil.
Dag 11 - Din bästa vän.
Dag 12 – En bild på mig själv när jag är onykter.
Dag 13 - Så här är jag i skolan.
Dag 14 - Det här får mig att gråta.
Dag 15 - En person som alltid gör mig glad.
Dag 16 – I min handväska.
Dag 17 - Bästa resan.
Dag 18 - Det här får mig att skratta.
Dag 19 - Det här gör jag aldrig om.
Dag 20 - Bästa filmen.
Dag 21 – Här bor jag.
Dag 22 – 5 saker jag blir irriterad över/tycker är konstigt.
Dag 23 - Så här kommer jag vara som gammal.
Dag 24 - Vad ska mina barn heta.
Dag 25 - Mitt favorit ställe.
Dag 26 - Någon jag vill träffa just nu.
Dag 27 – 5 saker jag ska ha gjort innan jag dör.
Dag 28 - Min profilbild på Facebook.
Dag 29 - 5 sanningar om mig.
Dag 30 - Bästa tidsfördrivet.
 
Av Louise Åhs - 24 januari 2012 23:12

så jäkla dåligt jag mår alltså! 

ryggen värker! håller på att hosta lungorna ur mig och magen vrider sig utochin där inne känns det som! 


kvällen har jag spenderat här, dock utan internet, så har suttit och fixat lite bilder till Minnahs bilderbok! 


här kommer några! 



här ovan är då Minnah alldeles nyfödd! 






dagen efter.

 


sover i pappas famn, även den är dagen efter förlossningen.

  



nästan två dygn gammal!

ska självklart ha MÅNGA fler bilder, men måste ta ifrån bärbara då! 


hon är ju världens vackraste, det måste väl ni alla hålla med om!

finns ingenting på denna jord som kunde gjort mig lyckligare än denna underbara lilla krabat!

mamma älskar dig hjärtat! <3 


christian sitter vid bärbara datorn, på tvn är det scrubs och jag sitter här, får se om det blir en film innan vi somnar, men jag vet inte om jag orkar faktiskt! 

var nyss ut en sväng och knuffade ut christians bil ur garaget, den är ju trasig så det fick bli så att vi använde oss av våra muskler! haha, tro det eller ej! men VI fick ut den! YEY! kallt som satan var det ute också! usch och fy! 


 

Av Louise Åhs - 24 januari 2012 16:16

har precis klivit upp igen.. 

önskar att jag kunde ligga kvar! men väntar på Monica som snart kommer hem så att hon kan laga mat åt oss! 

fläskfile och potatisgratäng! 


nu när jag vaknat till liv igen inser jag att jag inte bara har ont i magen och är hostig, utan nu värker huvudet något så djävulskt och så har jag fruktansvärt ont i ryggen! tror tillochmed att jag har feber! 

om det inte blir bättre tills i morgon så tar jag nog en till sväng på sjukhuset och ber om att få magen röntgad! stavas det så? haha, aja ni förstår nog alla vad jag menar! 


har proppat i mig massa hostmedicin och massa asprin tabletter, men inget verkar ju hjälpa! 

känner mig så fruktansvärt liten! 

nästan obefintlig! 


Christian har varit så jättesnäll och haft Minnah hela dagen, och nu sitter dom i soffan och myser! Minnah skrattar, och det är så vackert, älskar min dotters skratt! ÄLSKAR hela min dotter och allt med henne! Vårat lilla underbarn! 


 

Av Louise Åhs - 24 januari 2012 12:00

fy tusan säger jag bara! 

Jäkla mage! .. sovit riktigt dåligt i natt, vritt och vänt och sprungit upp på toa titt som tätt! 

och inte nog med det heller, själklart måste jag åka på världens hosta mitt uppe i allt! jäkla skit! 


så idag känner jag att jag faktiskt inte orkar göra någonting, orkar knappt röra mig! 

Christian har varit på massa möten, men jag hoppas verkligen att han kommer snart och kan hjälpa mig med Minnah! 

inte alls för att hon gör så mycket väsen av sig, men just nu vill jag bara ligga ner i sängen och sova bort denna smärta. - och även vara berädd till 100% på att springa på toa om det behövs, och jag kan ju inte vara på flera ställen samtidigt. :/ synd nog! 


men nu kommer christian hem, så ska får se hur det gått för honom. :) 


 

Av Louise Åhs - 23 januari 2012 22:01

nu är man färdig med Jennys bloggdesign. 


 

liten mini sneak peak!

klicka på bilden för att komma till bloggen. 

och lämna gärna en kommentar här om vad ni tycker! :D


 

Av Louise Åhs - 23 januari 2012 21:34

har suttit en stund nu på kvällskvisten och fixat med en header till Jenny, jag vart så sjukt nöjd, men jag tänker inte lägga in någon bild här förän jag fått sätta in den på hennes blogg! :) 


nu fick jag lösenordet så nu ska jag in och pilla ihop något! :D 


 

Av Louise Åhs - 23 januari 2012 19:01

snodde denna lista av Emma jervström


Ungefär när blev du gravid? slutet på november. 


Hur reagerade du? jag vart sjukt glad. :)


Hur tog pappan det? lite blandade känslor tror jag. 


Var graviditeten planerad? Nope.


Vilken vecka födde du i? vecka 40 + 2.


Mådde du illa? ingenting sådant. 


Hade du halsbränna? inte det heller. 


Hade du ont av foglossning? nej nej! 


Hade du mycket vätska i kroppen? njaa, det vette tusan.. 


Fick du några bristningar? japp, lite här och där.. men sånt som ingår. 


Fick du en hormonrand? vadå förnågot? 


Var du extra känslig? njaa, eller jag vet inte. det tror jag faktiskt inte, blev en helt annan människa, mycket gladare. 


Kissade du ofta? ibland, inte så att jag kissade ofta varje dag, men en del dagar gjorde jag väl det. 


Hade du några gravidcravings? piggelin!  


Hur mycket gick du upp i vikt? 5 kg, har gått ner 14 kg nu. 


När kände du dom första sparkarna? V.21 - 22 kanske, någonstans där. 


När kände pappan dom första sparkarna? ingen aning faktiskt?


Sparkade han/hon mycket ? ja, nästintill hela tiden!


Fick ni en pojke eller flicka? en liten tjej! 


Vad trodde du att det var? pojke.


Vad trodde pappan att det var? pojke.


Vad funderade ni på för namn? Kewin.


Vad fick bebisen för namn? hon fick heta Minnah. 


Hur många ultraljud gjorde ni? 2 st, ett i vecka 17 och ett i vecka 23. 


När var bebisen beräknad? 28 Augusti, min pappas födelsedag. 


När födde du? 30 Augusti.


Vart födde du? Hudiksvalls BB


Vilka var med på förlossningen? Christian, Monica och Malin. 


Var du nervös inför förlossningen? inte ett dugg, inte innan ingenting. men när man väl låg där så trodde man inte att man alldeles strax skulle bli mamma.. 


Vad använde du för smärtlindring? ryggmärgsbedövning och lustgas. 


Hur lång tid tog det? 
jaru, var ganska borta där ett tag. 

men vattnet stack vi hål på vid 16 tiden kanske? 

och hon är född 19:27. 


Hur lång tid tog krystskedet? 17 minuter. 


Hur födde du? Vaginalt.


 

Presentation


Louise här, född 1991. Den 30 Augusti 2011 blev jag mamma till världens underbaraste lilla tjej som fick namnet Minnah. Detta är min vardag som ung mamma, bland vänner och fiender!
enjoy!

Minnah Britta Forslund Åhs

Lilypie Second Birthday tickers

mamma & pappa

Lilypie Angel and Memorial tickers

Fråga mig

5 besvarade frågor

Lämna ett spår!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Minnah

 

 

 

     

 

ÄLSKADE HJÄRTAT!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards