louiseahs

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Louise Åhs - 4 november 2011 22:26

sitter och kikar på utröstningen nu, hoppas att molly åker ut eller blondin amanda! dom tycker jag INTE om, andré behöver inte vara kvar han heller! MOA måste iaf vara kvar, henne gillar jag! when i held ya är så jävla bra! jag får gåshud varje gång jag hör den! 

ska bara se vem som åker ut, sen ska jag nog äta lite mat. 

sen blir det nog film tror jag, om jag orkar, annars blir det sängen! 


några sekunder kvar att rösta, men det skiter jag i, har inte råd att kasta pengarna på sån smörja, som att min lilla röst skulle avgöra då? 


första att gå vidare till arena turnen är: 

MOA !! YEY! :D 

andra: 

ROBIN ! 

tredje: 

ANDRÉ 

fjärde: 

BLONDIN AMANDA ! 

femte: 

MOLLY ! 


och den som får lämna idol 2011 är: 

OLLE ! 


så nu blir det gävle för gänget! stackars Olle, han som tyckte det var så roligt att vara i Gävle! 

NU blir det mat för min del! 

på återseende. 

Av Louise Åhs - 4 november 2011 21:33

1. Vad heter du? Louise
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? När jag var liten ville jag heta pocahontas, men nu är jag nöjd som det är.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Maja
4. Vilket stjärntecken är du? Skytt
5. Vilken årgång är du? 91:a
6. Vart bor du? Färila, en liten byhåla i hälsingland.
7. Bott utomlands? nope!
8. Flyttat antal gånger? 9 gånger. tror jag. 
9. Vart skulle du vilja bo? är mitt i en flytt nu till Hybo, men skulle vilja bo i Ämbarbo.
10. Vilken skolklass? gick ut 2010.
11. Vad vill du bli när du blir äldre? jaru, har faktiskt inte en blekaste aning! 


UTSEENDE
1. Hur lång är du? 155cm
2. Hur mycket väger du? ca 70 kg.

3. Hårfärg och frisyr? mellanlångt och mörk brunt / svart - brunt. 

4. Ögonfärg? Grön / bruna.
5. Mest nöjd med? mina underarmar. 
6. Minst nöjd med? mina ärr.
7. Skostorlek? 35/36, ibland 37 lite olika från sko till sko.
8. Glasögon? egentligen ska jag ha det, men använder inte.
9. Har du några piercingar/tatueringar? piercingar: näsvingen, öronen & tungan, haft snakebite & i naveln. Tatueringar: en ängel över hela ryggen.


FAVORITER
1. Filmer? Dear John, a walk to remember, save the last dance & remember me.
2. Låtar? lyssnar inte så mycket på musik längre.
3. Årstider? hösten & vintern.

4. Mat/dryck? lättlagat / ICAs äppel dryck med cider karaktär.
5. Djur? katt, hund & häst.
6. Färg? svart, grå, brun, lila och rosa.
7. Parfym Britney Spears & Laila Bagge.
8. Tv-program? Desperate Housewives, one tree hill och JERSEY SHORE.
9. Ämne i skolan? går inte i skolan, och när jag gick i skolan tyckte jag om svenska tror jag.
10. Sysselsättning? umgås med kompisar, blogga och vara med min dotter.


KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? vit didrikson "kappa".
2. Vad använder du just nu för skor? vita diesel skor eller rosa foppatoffel med vit lurv inuti.
3. Favoritfärg på kläder? Svart.
4. Favoritmaterial på kläder? Bomull.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? en alpaca tröja.
6. Favoritaffärer? Gina Tricot, H&M och vero moda.
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Olika, händer att jag inte köper nå ena månaden och en annan kan det gå åt flera hundra, beror på humör.
8. Favoritmärke? orkar inte tänka.
9. Vad har du för byxstorlek? vet inte längre.
10. Vad har du för tröjstorlek? M / L.


DITT RUM
1. Stort, litet eller mitt emellan? egen lägenhet på 116 kvm, men sovrummet är nog mellanstort.
2. Vilken färg på tapeterna? Sovrummet: gröna.
3. Vilka färger går rummet i i övrigt? Lila & svart.
4. Favoritmöbel i rummet och varför? Sängen: för att jag har världens skönaste madrass & Tv:n.
5. Vad vill du ändra där inne? går inte att ändra det så mkt.
6. Vad har du där inne av följande:
a) Tv? Ja en plattis på väggen.
b) Video/dvd? Japp.
c) Dator? Ja när jag bär in min bärbara.
d) Stereo? nej.
e) Telefon? nej.
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Grannens garage.
8. Vad gör du oftast i ditt rum? sover.
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Christian och Dutchess, har även hänt att Minnah sovit där.
10. Favoritpryl i rummet? bäddmadrassen.


BLANDAT
1. Vad heter din morfar? Tage.
2. Var har du i din
a) Jackficka just nu? Tomt.
b) Skolväska just nu? har ingen skolväska.
c) Handväska eller liknande just nu? massa skit, använder den knappt.
3. Vad är du beroende av? Mobilen, datorn och Minnah.
4. Vilket land kommer du i från? Sverige.
5. Vilken sorts lypsyl använder du? när jag använder så använder jag nivea creme.
6. Vad tror du på? Mig själv och andevärlden.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? jag tillhör kristendomen men är inte troende till 100%.
8. Vad köpte du senast? modersmjölksersättning.
9. Har du nåt husdjur? ja, min katt dutchess.
10. Vad bor du i? lägenhet.


GREJER
Plånbok: en svart med "nitar".
Tandborste: Rosa.
Smycken: Mammas vigselring varje dag, när jag slår på stort blir det halsband, ringar, armband, örhängen och earcuffs också.
Solglasögon: svarta och leopardmönstrade, inte nå speciellt märke.
Underkläder: Alla olika färger och mönster.
Nagellack: inget på mig för tillfället.


snodd av http://feliciasvanang.bloggplatsen.se/

Av Louise Åhs - 4 november 2011 20:58

there's a story behind every person.

there's a reason thy they're the way they are.

think about this before you judge someone.





... och är ni nyfiken på min story lite mer detaljerat, så tveka inte att fråga det ni vill veta! 




 
Av Louise Åhs - 4 november 2011 19:39

ikväll blir det andra gången under denna säsong som jag kollar på idol själv! det blir även andra natten jag sover själv på väldigt länge! eller ja inte själv, jag har ju Minnah, men hon ligger ju i sin korg medans jag ligger i min säng, så jag kan ju inte hålla om henne. vill inte flytta henne till sängen heller, är rädd att det blir en ful vana! varje gång jag hör en bil eller ett basande ljud tittar jag upp ifrån datorn eller tv:n och hoppas att det är du som vänt och kommit tillbaka. men varje gång blir jag lika besviken och inser att du inte är tillbaka. jag vet inte om jag ska ta bilen och åka någonstans eller om jag ska stanna här hemma, jag vet så lite just nu känner jag! 


Minnah ligger och sover, och jag tror faktiskt att hon sover för natten. 


jag vet inte vad jag ska skriva, för jag vill inte skriva för mycket heller.  

nu har iaf idol börjat, får se om jag vill skriva av mig lite senare kanske. 




du vet hur jag känner innerst inne. <3

Av Louise Åhs - 4 november 2011 10:50

sitter i soffan och kikar på MTV medans jag kollar runt på internet om namngivning osv. har lite små fina planer. hoppas att detta kan fungera. 


Minnah ligger och halvsover, hon somnade väl för 30 minuter sen, men det låter som att hon är påväg att vakna nu igen! 


senare blir det en sväng in på Ljusdal tror jag och uträtta lite ärenden! men just nu känner jag inte för att göra något annat än att sova, är så jäkla trött! blev skitsugen på godis, kollade runt efter påsen jag köpte häromdagen, men nepp. den var spårlöst försvunnen, så jag skickade ett sms till christian och frågade om han hade ätit upp den, och javisst så var det. för det var ju det ända han hade att äta eftersom jag är så elak så att jag tar med mig kylskåpet när jag åker hemifrån! jaja, jag blev iaf utan godis! 

Av Louise Åhs - 4 november 2011 08:59

då är man vaken, tror jag! är sjukligt trött, haft en otroligt orolig natt, inte bara för mig utan Minnah har också varit orolig, det tar väl kanske några dagar att vänja oss. 

Minnah ligger i sin säng, -skrattar, jollrar och är bara på allmänt bra humör. varför är hon inte trött? jag är jättetrött, och skulle gärna sova några timmar till. 


drabbades utav en panikångest attack igår, men det börjar nog lägga sig. men frågan är ju fortfarande, -har jag gjort rätt? 

sitter även och funderar på varför allt är som det är, varför är jag så arg? varför hjälper du inte till? vad vill du med mig till? varför säger du så dumma saker till dina vänner, -som dock är mina vänner också, du måste väl förstå att det kommer fram till mig? sen nekar du när jag ifrågasätter? 


jaja, jag säger då det. men en sak är säker, det är du som förlorar på detta, det är du som mister något, det ända jag mister är något jag inte ens kommer sakna, och det är aggressionerna jag får uppleva varje dag med dig! du däremot mister din familj, en trygghet, en säkerhet, ett hem, en vän! 

men man börjar ju undra om jag någon gång ens var något utav det där? vad var jag för dig? 


så mycket frågor jag aldrig kommer få något svar på?! 


nu ska jag sätta mig ner och planera Minnahs dop, nu är det ju bara min vilja, så endast fantasin sätter gränser. 

Presentation


Louise här, född 1991. Den 30 Augusti 2011 blev jag mamma till världens underbaraste lilla tjej som fick namnet Minnah. Detta är min vardag som ung mamma, bland vänner och fiender!
enjoy!

Minnah Britta Forslund Åhs

Lilypie Second Birthday tickers

mamma & pappa

Lilypie Angel and Memorial tickers

Fråga mig

5 besvarade frågor

Lämna ett spår!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Minnah

 

 

 

     

 

ÄLSKADE HJÄRTAT!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards