louiseahs

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Louise Åhs - 15 november 2011 21:36

i morse kom ju frida hit runt halv10 tiden, vi satt och pratade en bra stund, sen klädde vi på och packade ihop våra döttrar och åkte upp på kyrkis, satt där en bra stund sen skjutsade hon hem mig igen. fy fan vad halt det var idag då! vi åkte ju fram och tillbaka på vägen! en tjej som kom på kyrkis hade varit ner i diket och vänt.. 


efter en stund hemma kom monica, vi städade och packade! vi flyttade ut allt ifrån gästrummet, och mycket ifrån köks-skåpen, skrubben och hallen! så nu är i stort sätt hela hästtransporten fylld. sedan åkte vi till hybo för att käka, Christian, Malin och Monica åt korv och mos, medans jag gjorde iordning tacos som monica hade kvar. 


efter att vi käkat så packade vi ihop oss för bygdegårdsmötet, trött som satan var jag och frös gjorde jag också. Minnah stanna hemma med moster Malin så att hon fick bada. mötet tog ca 1½ timme, så när vi kom tillbaka sov Minnah. Malin berättade att hon hade blivit jättearg när hon tog upp henne ur badet, för hon älskar att bada. sen hade hon även kissat i Bengts säng, och under tiden som hon gjorde det så låg hon och skrattade! sötunge.. 

jag fick massage av monica, för jag har så fruktansvärt ont i ryggen! lite bättre blev det tror jag, det märks väl lite senare. 


sitter och kollar på desperate housewives, snart börjar jersey shore. funderar på att ta en dusch efter det, om jag orkar annars ska jag slänga mig i sängen och få min skönhetssömn! 

Av Louise Åhs - 15 november 2011 08:56

morning morning! 

har precis rullat ur sängen, vaknade ju iofs klockan 6, men klev upp nu. har legat och kika på desperate housewives..

Minnah ligger och halvsover, dutchess ligger intryckt mot benet på mig och jag sitter och kikar på MTV. väntar på att Frida ska dyka upp med lilla Emma. 


Christian och jag kom överens om en sak igår kväll, vi satt och kika på facebook, och jag kom in på ett par som är lika gamla som mig som tydligen gift sig nyligen.. Christian tyckte att det var på tok för tidigt att gifta sig när man var 20, och jag vet ju att han inte vill gifta sig i vilket fall som.. men jag frågade iaf! så vi kom överrens om att om ingen utav oss har sällskap när han fyller 40, då ska vi gifta oss! hahaha.. 


och för er som inte förstått det ännu så har jag och christian ett väldigt komplicerat förhållande! jag flyttade ner till borås förra året i Mars/April, vi flyttade ihop påengång, men vi blev inte tillsammans förän i Juni. det tog slut igen i september/oktober eller nå sånt (?), men vi bodde fortfarande tillsammans, i December blev jag gravid. vi blev jätteosams, så i Februari/Mars flyttade jag upp till Ljusdal igen. i April åkte jag ner till Borås och Länghem för att hälsa på igen. och då blev det så att han följde med upp till Ljusdal. sen dess har han varit kvar här med mig, men vi är fortfarande inte tillsammans. 


men nu ska vi skaffa varsin lägenhet, så vi får se hur det kommer att fungera, han kommer fortfarande ha stor plats i mitt liv, och vi kommer ju ses ofta, och prata med varandra i telefonen förmodligen varje dag! men vi kan behöva lite tid isär. Han kommer ju aldrig bli bortkopplad från Minnah, utan han kommer få träffa henne så ofta han vill, och jag tror att det här är en bra lösning för oss. istället för att vi ska bo tillsammans och gå varandra på nerverna, så är det ju bättre om vi bor isär och Minnah får växa upp med båda på det sättet iallafall. vi har ju fixat det här i över 1 år, snart 2.. fast ofta har det varit alldeles på gränsen.. 

MEN! jag måste säga det, jag kommer inte leta någon ny än på ett bra tag, för jag vill att allt ska kännas okej för både mig och christian., och även om jag skulle känna mig redo att träffa någon ny om ett halvår säger vi, så vill jag fortfarande att det ska vara okej för christian.. för jag vet ju själv hur jag hade reagerat om han hade skaffat någon ny och struntat i hur jag kände för det, vi har ju faktiskt ett barn tillsammans som vi måste tänka på! och Minnah förtjänar det bästa! 


vi har därför pratat lite om det, att jag ska gilla tjejen han träffar senare, och han ska gilla killen jag träffar, för Minnahs bästa! 


nu dyker nog snart frida upp, och jag ska fixa lite mat till min älskade dotter! 

Presentation


Louise här, född 1991. Den 30 Augusti 2011 blev jag mamma till världens underbaraste lilla tjej som fick namnet Minnah. Detta är min vardag som ung mamma, bland vänner och fiender!
enjoy!

Minnah Britta Forslund Åhs

Lilypie Second Birthday tickers

mamma & pappa

Lilypie Angel and Memorial tickers

Fråga mig

5 besvarade frågor

Lämna ett spår!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Minnah

 

 

 

     

 

ÄLSKADE HJÄRTAT!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards