louiseahs

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Louise Åhs - 7 november 2011 19:40

har precis ätit nudlar, orkade inte göra något annat, men när jag ätit upp mina nudlar kände jag att jag inte var riktigt mätt ändå, så jag kom på en grej jag ville testa! så jag tog en tekaka med smör och ost på, sen la jag på tzatziki och så värmde jag på biffar som jag också la på. det kanske låter jätteäckligt, men jag måste bara säga det att FY SATAN så jäkla gott det var! så det där kommer jag nog äta igen! kanske till frukost i morgon? inte så jättenyttigt kanske, men alltid något. 

har ju börjat få tillbaka aptiten lite smått efter graviditeten och förlossningen, direkt efter den ville jag knappt ha någon mat alls, tyckte allt kändes så äckligt, men nu går det faktiskt i lite mat. känns skönt. men jag måste komma ihåg att röra mig också, det får jag absolut inte glömma bort! jag vill inte få tillbaka alla kilona jag äntligen tappat! 


Dutchess har bokstavligt talat fått damp! springer runt och leker med tamejtusan allt, och hänger i kläderna som hänger på torkställningen, springer runt och är bara allmänt jobbig. inte ofta hon får sådana ryck, men men.. hon är ju inte mer än katt, eller ja kattunge kan man kanske kalla henne än?! nu kom hon springades med sin leksaksråtta i munnen och la den i min hand så att jag skulle kasta iväg den. hon springer och hämtar den igen och kommer tillbaka med den till mig.. börjar ju fundera om hon verkligen är katt? så jäkla sött! tur iaf att hon fick sitt ryck nu så att hon inte skulle passa på att få det när vi skulle sova! 



'''''''''''' <--- made by dutchess. hahaha! 


Näe, undra om man ska slå på en film när man ska sova kanske? :) förslag på film någon? :) 


Av Louise Åhs - 7 november 2011 17:06

åkte ner på ljusdal en sväng och promenerade runt, gick ifrån kyrkan in till centrum, hälsade på jenny en sväng och sen gick vi till Ljusdalsposten och pratade lite med hennes mamma, det blev även en sväng till UNIK där vi träffade dom hon var med varje dag innan då hon var där. sen gick jag till kyrkan igen och hämtade min bil och åkte hem, så nu har man slagit ner arslet i soffan igen och där sitter jag bra. Minnah ligger nere på golvet under babygymmet och hickar, min lilla sötfisa. 

Funderar på om jag ska klä på oss igen och gå upp på kåken och hälsa på Monica, eller om jag ska vara lat och ta bilen dit? det är ju ganska mörkt ute, och jag har knappt några reflexer på vagnen för dom har gått sönder. måste fixa det! men det finns väl reflextejp har jag hört talas om, undra vart man kan köpa det? 


jag undrar jag när min lilla sessa ska försöka vända sig, känns som att det är lite tidigt ännu, hon är ju bara 10 veckor i morgon. men huvudet håller hon ju upp helt och hållet själv i stort sett, hon är en stark och snabb tjej. på onsdag ska vi till barnmorskan och se hur stor hon blivit. 


jag hör allt hur det skramlar lite smått i leksakerna som sitter på babygymmet, så hon förstår ju att dom rör sig när hon rör vid dom iaf, hon är inte bara tidig i utvecklingen, hon är väldigt smart också! 


ibland vet man inte riktigt vad man ska vänta sig utav situationen, just nu vet jag inte vad jag ska hoppas på, eller vad jag ska tro. jag vill så gärna! men jag har ingen makt att bestämma. ingen makt alls finns i mina händer längre, allt är upp till dig, allt är ditt val, men jag hoppas att valet du gör inte stänger ut mig ifrån ditt liv. 

jag vet inte ens vad jag känner, hur jag känner, eller jo jag vet att det finns känslor många och mycket känslor, men ska jag fortsätta såhär för min egen skull? jag vet ju hur det kommer sluta. men...


jag behöver dig i mitt liv <3

jag behöver dina ord <3

jag behöver din röst <3

jag behöver dina armar <3

jag behöver dina andetag <3

jag behöver hela dig <3

Av Louise Åhs - 7 november 2011 10:19

jo som det står i rubriken så har det vart en orolig natt nu. Minnah vaknade hela 3 gånger inatt, och det har nog aldrig hänt förr. och självklart var jag tröttare än någonsin bara därför. 

först väckte hon mig vid halv ett, sen vid halv 5, gjorde ju självklart mat båda gångerna, och hon åt. klockan halv 6 började Christians alarm ringa, men han reagera inte, så kvart i 6 väckte jag honom.. Minnah ville inte somna om, så jag ställde mig upp och gick runt i lägenheten och vaggade henne, så hon somnade tillslut om runt halv 7 tiden. så skyndade ju jag mig såklart att också lägga mig igen.. somnade men halv 8 börjar hon skrika igen. jag gick upp och gjorde iordning lite mat igen, för tänkte om hon fortfarande var hungrig. hon åt lite, men denna gången ville hon absolut inte somna om, och hon blev arg så fort hon fick lägga sig på ryggen, så jag gick ut i tvrummet och satte henne i babysittern, - halvt sittande, och så slog jag på tv och gick in och la mig igen! kvart över nio vaknar jag utav att hon skriker i ren panik, skyndar mig upp och plockar upp henne, då blev hon knäpptyst.. denna gången var hon inte hungrig, så hon fick ligga i min famn och mysa lite först, men det var inte heller bra, så jag la henne i sängen och gav henne nappen, och jag hann hon inte ens komma tillbaka till soffan innan sötnosen sov! 


Ja, idag är det första dagen för Christian på hans praktikplats, jag hoppas att det går bra! 

Presentation


Louise här, född 1991. Den 30 Augusti 2011 blev jag mamma till världens underbaraste lilla tjej som fick namnet Minnah. Detta är min vardag som ung mamma, bland vänner och fiender!
enjoy!

Minnah Britta Forslund Åhs

Lilypie Second Birthday tickers

mamma & pappa

Lilypie Angel and Memorial tickers

Fråga mig

5 besvarade frågor

Lämna ett spår!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Minnah

 

 

 

     

 

ÄLSKADE HJÄRTAT!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards