louiseahs

Alla inlägg under november 2011

Av Louise Åhs - 15 november 2011 08:56

morning morning! 

har precis rullat ur sängen, vaknade ju iofs klockan 6, men klev upp nu. har legat och kika på desperate housewives..

Minnah ligger och halvsover, dutchess ligger intryckt mot benet på mig och jag sitter och kikar på MTV. väntar på att Frida ska dyka upp med lilla Emma. 


Christian och jag kom överens om en sak igår kväll, vi satt och kika på facebook, och jag kom in på ett par som är lika gamla som mig som tydligen gift sig nyligen.. Christian tyckte att det var på tok för tidigt att gifta sig när man var 20, och jag vet ju att han inte vill gifta sig i vilket fall som.. men jag frågade iaf! så vi kom överrens om att om ingen utav oss har sällskap när han fyller 40, då ska vi gifta oss! hahaha.. 


och för er som inte förstått det ännu så har jag och christian ett väldigt komplicerat förhållande! jag flyttade ner till borås förra året i Mars/April, vi flyttade ihop påengång, men vi blev inte tillsammans förän i Juni. det tog slut igen i september/oktober eller nå sånt (?), men vi bodde fortfarande tillsammans, i December blev jag gravid. vi blev jätteosams, så i Februari/Mars flyttade jag upp till Ljusdal igen. i April åkte jag ner till Borås och Länghem för att hälsa på igen. och då blev det så att han följde med upp till Ljusdal. sen dess har han varit kvar här med mig, men vi är fortfarande inte tillsammans. 


men nu ska vi skaffa varsin lägenhet, så vi får se hur det kommer att fungera, han kommer fortfarande ha stor plats i mitt liv, och vi kommer ju ses ofta, och prata med varandra i telefonen förmodligen varje dag! men vi kan behöva lite tid isär. Han kommer ju aldrig bli bortkopplad från Minnah, utan han kommer få träffa henne så ofta han vill, och jag tror att det här är en bra lösning för oss. istället för att vi ska bo tillsammans och gå varandra på nerverna, så är det ju bättre om vi bor isär och Minnah får växa upp med båda på det sättet iallafall. vi har ju fixat det här i över 1 år, snart 2.. fast ofta har det varit alldeles på gränsen.. 

MEN! jag måste säga det, jag kommer inte leta någon ny än på ett bra tag, för jag vill att allt ska kännas okej för både mig och christian., och även om jag skulle känna mig redo att träffa någon ny om ett halvår säger vi, så vill jag fortfarande att det ska vara okej för christian.. för jag vet ju själv hur jag hade reagerat om han hade skaffat någon ny och struntat i hur jag kände för det, vi har ju faktiskt ett barn tillsammans som vi måste tänka på! och Minnah förtjänar det bästa! 


vi har därför pratat lite om det, att jag ska gilla tjejen han träffar senare, och han ska gilla killen jag träffar, för Minnahs bästa! 


nu dyker nog snart frida upp, och jag ska fixa lite mat till min älskade dotter! 

Av Louise Åhs - 14 november 2011 22:01

Nu är det 10 veckor och 6 dagar sen min Minnah föddes, men jag glömde ju att skriva igår att min tjej är så himla duktig. hon höll i nappen själv och lyfte den upp och ner. blev så stolt över henne, världens lilla gotjej. 


det blev hamburgare med bröd och mos idag.. imorgon blir det kanske mat i hybo, jag vet inte! Monica kommer hit när hon slutat jobba för att plocka lite i lägenheten inför flytten. sen har vi möte på bygdegården, jag är ju sekreterare, så jag måste ju närvara. 


Minnah somnade klockan 8, så förmodligen kommer hon att vakna vid 4 tiden, senast 6 tiden.. vi får väl se.. 

imorgon vid nio kommer frida hit och hälsar på, det var längesen vi sågs nu, får se om vi bara blir sittandes här eller vad vi hittar på. tänkte att jag ska slänga in lite bilden ifrån telefonen i morgon så kommer det lite nytt på min lilla älskling. 


Christian trivs fortfarande lika bra på praktiken, vilket är jättepositivt tycker jag! just nu sitter han i andra änden på soffan och har jimmy i luren, dom pratar om bilar, vilket inte alls är så ovanligt! bilar hit och bilar dit. men det är ju bra att pojkarna har intressen.. märkte igår att Minnah också verkar älska bilar, mest drifting, folkrace, rally eller liknande, hon var jättesurig igår och ville inte alls sitta i mitt knä och kika på tv, hon ville inte stå upp, hon ville inte ligga i min famn, så jag gav henne till christian som satt vid datan och kikade på bilar. och vem blev inte knäpptyst och helt inne i datorn då? JO!!! våran lilla dotter.. jag kände att paniken kom krypandes. en bilgalen liten tjej! jag som avskyr allt som har med bilar att göra, inte så konstigt kanske när det är allt man hör hela dagarna! hahaha. 


nu är det ju jersey shore, avsnittet när dom åker till italien, och jaa! det har jag också sett förut! sååå trist att sitta och kolla på samma sak varje kväll typ, men men! det har ju blivit en vana! mtv står ju på hela dagarna här. 

så fort det är slut blir det sängen för mig! 

så det här är nog sista inlägget för idag, så jag passar på att säga godnatt på samma gång då! 


puss & kram alla goa människor! <3

Av Louise Åhs - 14 november 2011 14:40

sitter nu i soffan och hänger, Majsan åkte precis hem.. hon kom hit så satt vi och pratade en stund, sen klädde vi på våra söta barn och la dom i vagnarna och gick upp på färila för att handla lite. 


handlade lite mat, så nu är det påfyllt i kylen. tänkte ju att jag skulle göra fläskfile och potatisgratäng idag, men jag tror det blir hamburgare med bröd och mos istället. 

så just nu väntar jag på att christian ska komma hem så att han kan vara med och bestämma vad vi ska äta, och han kommer nog rösta på hamburgare. 


Bengt var nyss hit en sväng och lämnade hästtransporten, så nu är det bara att börja packa in grejor så att man kommer igång med flytten. 


nu var även jenny in här och vände, hon lånade twiligt filmerna.. 


jag och majsan fick ett gott skratt när vi var och handlade iaf, jag insåg att jag hade satt tröjan utochin. hahaha, snacka om att jag måste vart trött i morse när jag klädde på mig. även fast minnah sov hela natten, hon somnade klockan 10 igår kväll och vaknade klockan sju. sen fick hon ligga i sängen bredvid mig från så då sov hon från 8 till 20 i 9 ungefär. 


hon somnade även i vagnen påväg upp på delins, men vaknade inne i affären, sen somnade hon igen påvägen hem, men sov inte alls länge.. 

hon har fått lega under babygymmet på golvet en stund nu, men nyss vart hon grinig, ingentig dög, inte babysittern, inte ens min famn! så jag la henne i sängen och gav henne nappen, så hon somnade direkt. får se hur länge hon sover nu då. 


sitter och kollar på teen mom 2 på mtv, shit vad jag fick rysningar när han friade till henne. ojojoj, jag vill också gifta mig! det var riktigt gulligt faktiskt. han tog med henne ut på en fisketur, och sen knöt han fast förlvningsringen på fiskelinan när hon inte såg, sen bad han henne veva upp.. ååååh jag vill också gifta mig! 


nu ska jag vänta på att christian kommer hem så att vi kan äta! 

Av Louise Åhs - 13 november 2011 20:36

sitter hemma bara vid tv:n, kollar på en man och hans fruar på TLC. funderar på att slå på en film innan vi ska sova, och isåfall blir det sunes sommar idag! Minnah är fortfarande vaken den lilla gotösen, så hon ligger i babysittern och också kikar på tv med oss. 


igår lämnade jag ett papper till Ronja med Minnah's namn i olika teckensnitt och lite olika hjärtan, som jag skulle vilja tatuera in på handleden, så vi får se vad hon säger. 


känner mig inte riktigt i skrivartaget, har inget att skriva om känns det som. så jag slutar nog här. 

Av Louise Åhs - 12 november 2011 10:31

då var det lördag och helg då. när jag vaknade lyste det vitt in igenom sovrumsgardinen och min första tanke var -JA, snö! när jag drog undan gradinen insåg jag att det inte alls var någon snö, utan en jäkla massa frost! hallå, det är mitten på November och vi har inte sett en ända snöflinga än! vad händer? 


ringde emelie direkt när jag vaknade, vi pratade en bra stund om allt, väder och vind. 

Christian klev precis upp, så snart ska vi åka in till Ljusdal och fixa lite. fick precis ett sms utav emelie, hon skrev att det snöade lite smått! precis när jag satt och skrev om det, snacka om sjukt! 

Av Louise Åhs - 11 november 2011 22:17

tänkte snart slänga mig i sängen och vila ryggen, men kikar på nyheterna och vädret i väntan på idol utröstningen! är så jäkla avis på alla jag känner som åkt till Gävle ikväll för att kolla på idol LIVE! ååååh, så avis! 

igår när jag träffade Jenny en sväng, visade hon en bild på en liten hundvalp, och jag måste bara säga -Fan alltså, jag är förälskad! så jäkla söt hund! så nu sitter jag och jenny och diskuterar namn på henne! hahah, drömma får man ju! men det blir ingen hund för mig förän Minnah blivit lite större.


kanske skulle börja fundera på vad jag önskar mig i födelsedagspresent och julklapp snart, det är ju inte så långt kvar! men snart börjar Idol, och batteriet på datan är påväg att dö ut! så jag kanske skulle stänga av den nu.


puss & godnatt <3

Av Louise Åhs - 11 november 2011 15:34

är hemma hos emelie nu, tog bussen ner som vanligt. och för er som undrar, - nej, jag har inte mist mitt körkort, har bara inte haft någon bil denna vecka, och det är ju billigare att åka buss. 

sitter hos emelie nu och kikar på one tree hill. ska snart ner på Ljusdal en sväng igen, sen ska emelie bjuda på tacos till middag, om inte jag lyckas övertala henne att kinamat låter godare... haha


nu ska jag vara lite social och gosas lite med min underbara dotter!! <3

Av Louise Åhs - 10 november 2011 22:33

tänkte att jag skulle hinna med en kort, kort uppdatering! 

idag gick jag upp på Fala för att ta bussen till Ljusdal. när jag kom dit gick jag först in på kommunhuset, sen tog jag mig en promenad ut till norrkämsta för att säga hej till Christian, sen gick jag tillbaka in på Ljusdal. 

gick runt på köpingen jättelänge, när christian hade slutat väntade vi på Ljusdal på Monica som skulle komma med bilbarnstolen, sen bar det iväg till hybo. där plockade vi ur alla höbalar ur hästtransporten sen åt vi, spagetti och köttfärssås bjöds det på idag! 


väl hemma har vi bara suttit vid tv:n, minnah har varit vaken ända tills nyss, så hoppas hon sover hela natten. 

Nu blir det sängen för min del. 

God Natt. <3

Presentation


Louise här, född 1991. Den 30 Augusti 2011 blev jag mamma till världens underbaraste lilla tjej som fick namnet Minnah. Detta är min vardag som ung mamma, bland vänner och fiender!
enjoy!

Minnah Britta Forslund Åhs

Lilypie Second Birthday tickers

mamma & pappa

Lilypie Angel and Memorial tickers

Fråga mig

5 besvarade frågor

Lämna ett spår!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Minnah

 

 

 

     

 

ÄLSKADE HJÄRTAT!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards