louiseahs

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Louise Åhs - 25 oktober 2011 15:30

sitter på golvet i köket hos Anna-Karin och kollar på när emelie bakar muffins. jättesöta muffins faktiskt. nu har hon gjort smeten och kommer på när hon är klar med den att hon glömde slå på ugnen. så hon slog på varmluften, vi väntar i ca 20minuter, emelie stoppar in hela armen i ugnen, och inser att den är på ca 30grader, hon blir tokig och sen ändrar vi nå skit på ugnen så nu är det tamejtusan värme här. 

nu står hon och gör chokladtårtbotten. 

Emelie: hur ser margarinena ut? 

och så kollar hon in i ugnen och inser att hon inte stoppat in MUFFINSARNA, som hon egentligen menade. 

smart hon vill jag mena.

Emelie: ludvig, vet du varför killar har snopp? 
Anna-Karin: för att dom inte har någon hjärna.

För er som inte vet så har emelie gått bageri i typ 1 månad eller nå sånt, och så vänder hon sig ner till mig på golvet med äggvispet och frågar om det är tillräckligt vispat, hon om någon menar jag läre väl se om det är tillräckligt vispat. 


nu klagar hon på att hennes chokladtårtbotten kommer bli värsta chokladbomben eftersom det skulle vara 0,5dl kakao i smeten. hon är rolig hon! 


nu sitter vi och filosofierar om vi måste göra dubbel smet till tårtbotten eller inte, fast det hoppa vi nu och om det fattas så får vi göra en till bara. haha


kändes som att denna uppladdning var nödvändig.


 

Av Louise Åhs - 25 oktober 2011 09:29

En liten Minnah uppdatering! 

Hon föddes som sagt den 30:e augisti i år, hon var beräknad till den 28:e, och jag önskade varje dag att hon skulle komma då, för det var min pappas födelsedag. och eftersom han lämnade mig, oss och jordelivet den 7:e januari 2000 så ville jag verkligen att hon skulle komma då, det skulle vara så jäkla passande. 

men det ville hon inte, men hon sitter här nu iaf, och det är huvudsaken, frisk och kry. 

Hon fick namnet Minnah, varför vet jag inte? hennes mellan namn blev Britta, efter min mamma. 


I morse var hon pigg allt, klockan 7 slog hon upp ögonen och började små gnälla, när jag satte mig upp och tittade på henne låg hon och flina åt mig, sötjäntan! Nu sitter hon i sin babysitter och gnäller, hon är nog trött igen tror jag, det är ju passande eftersom jag ska klä på henne och åka till Anna-Karin och sen åka ner på Dollarstore. 


     lite morgonmys blev det för Minnah och mig! 


KÄRLEK! <3

lilla gojäntan häromdagen när hon flinade åt mig, hon är ju bara för söt!    

Av Louise Åhs - 25 oktober 2011 08:50

jahaja, nu sitter jag här och har kopplat in telefonen i datorn, öppnar mappen och tittut! där finns inte en ända jävla bild även fast jag vet att jag har 850 st, men varför syns dom inte i mappen, dom finns ju kvar på telefonen! det kollade jag nyss, vad är det för fel? 

någon iphone expert som kan förklara för fröken trög hur jag ska gå till väga? :) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Louise här, född 1991. Den 30 Augusti 2011 blev jag mamma till världens underbaraste lilla tjej som fick namnet Minnah. Detta är min vardag som ung mamma, bland vänner och fiender!
enjoy!

Minnah Britta Forslund Åhs

Lilypie Second Birthday tickers

mamma & pappa

Lilypie Angel and Memorial tickers

Fråga mig

5 besvarade frågor

Lämna ett spår!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Minnah

 

 

 

     

 

ÄLSKADE HJÄRTAT!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards